lördag 25 november 2017

Dreamhack Winter 2017!



Den första december är snart är och med det kommer Dreamhack winter. Jag och en kompis (Alfred från Spelminne - Det största sveket) kommer att åka dit på fredag och titta lite. I år kommer vi inte att ta med våra datorer, vi har blivit lite för bekväma för det. Det är dock lite synd för den stora scenen är tillbaka där den ska vara i D-hallen. Förra året var den i B-hallen och det var inte riktigt samma sak. Det ska vara hög musik, laser och rök i D-hallen och ingen annan stans;).

Men det vi kommer att göra i år är att ta med oss systemkameran och ta lite bra bilder som kommer att laddas upp här. Så är du inte på plats i Elmia på Fredagen så kan du kika in här och kolla på bilderna och läsa om vad som händer. Även om jag inte kommer att vara på plats dom andra dagarna så kommer jag att hålla mig uppdaterad med vad som händer och skriva om det.
Jag kommer att hålla extra bra koll på E-sporten.

Det kommer att bli en hel del bilder från Expon och E-esport arenorna. Cs:Go arenan brukar ofta vara rätt häftigt byggd.

Det var lite info om vad som kommer att hända på bloggen under Dreamhack för lite utfyllnad så kommer det en anekdot från Dreamhack winter 2014.

Dreamhack Winter 2014 var det första Dreamhack jag åkte på så jag tog med mig den gamla vana dreamhack räven Alfred. Jag satt i D-hallen efter släckning och var helt tagen av synen från ett helt hav av upplysta skärmar. När jag och Alfred gick runt och tittade på vad Dreamhack hade att erbjuda så kom vi till en "Tunnel" som går mellan D-hallen och södra entren tror jag det är. I den här "Tunneln" så satt det skärmar på väggen som visade flash videon "Look at my horse, my horse is amasing" på repeat. Vi stod och tittade på denna gamla video med en känsla av nostalgi och gick sedan vidare. När vi kom tillbaka ett par timmar senare var det Epic Sax guy på repeat. Nästa gång vi gick igenom tunneln var det en musikvideo på repeat https://www.youtube.com/watch?v=mxzgwJ8tSE0 den här! Efter den här låten så döpte vi tunneln till Psyko tunneln. Det var det roliga med DH då när det spontan spelades konstiga låtar och chewbacca vrål.

 Efter en hel dag och natt av spelande och utforskande på Dreamhack så bestämde vi oss för att det var dags att lägga oss. Vi gick ut till bilen och hämtade våra sovsovsäckar, luftmadrasser och en handpump för att pumpa upp madrasserna med. När vi kom fram till sovsalen så pumpade vi upp madrassen och min vana trogen så hade jag köpt en pump som givetvis var defekt, vid varje utdrag med pumpen så lossnade handtaget och luft pyste ur madrassen. Efter en bra stund av pumpande så var båda madrasserna fyllda med luft och vi gick in och la oss. Jag minns att jag hade lite svårt att somna eftersom man inte ligger så bra på en luftmadrass, när jag väl hade lyckats somna så väcktes jag ganska snart av en funktionär på Dreamhack.
"Ursäkta mig men skulle du kunna vända lite på dig så fler får plats" sa hon
"Förlåt, men vad sa du" svarade jag.
"Jo skulle du kunna vända på dig så fler får plats"
Jag förstod inte alls vad hon menade och frågade, hur kan fler få plats om jag vänder mig om?
Jag såg att min madrass var ganska långt ifrån min granne så jag frågade om hon ville att jag skulle flytta närmare min granne och hon svarar.
"Ja det kan du med göra om du vill".
Jag kan säga att jag inte än idag vet vad det var hon ville och hur det skulle bli mer plats om jag vände mig om.

Jag är ett fan av Razer gear och 2015 var Razers VD Min-Lian Tan var där och pratade lite om Razer och vilka nya produkter och avtäckte Razer Blade i Europa. Jag träffade honom aldrig tyvärr.

Ha det gött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Chassi!

Nu blir det en uppdatering. Jag beställde precis ett chassi. Det blev ett Cooler Master: MasterCase H500P. Jag har tittat på det här chassit...