lördag 2 december 2017

Dreamhack Winter 17 Fredagen!

Igår så var jag och min gode vän Alfred på ett besök på Dreamhack. Det började jävligt bra med att något jävla as stal mitt Diablo märke från min Blizzcon ryggsäck och att vi helt glömde bort tiden och missade invigningen. Vi kom till DH vid halv 4 och tänkte att vi kan gå och kika lite på expon medans vi väntar på invigningen men vi fastnande vi Asus båset och fick en genom gång av monstret Asus Rog Zephyrus. Hade jag haft pengar så hade jag köpt den. Vi tittade på klockan och upptäckte till våran stora skräck att klockan var 16:04 och att invigningen är i full gång. Vi pressade oss genom högar av folk för att nå D-hallen när vi ser att en folkmassa är på väg ut ur D-hallen. Det var bara att svälja besvikelsen och gå upp till Expon igen. 

Asus Rog Zephyrus "The Beast" 

Vi hade iallafall lite tur och såg komplett.se Cosplay tävlingen, Det fanns ett par riktigt bra Cosplays med i tävlingen 

Ciri (The Witcher 3)

Junkrat (Overwatch)

D.va (Overwatch)

Nåt som är riktigt kul med dreamhack är att gå runt och titta på alla bra datorbyggen som finns bland raderna. Det finns allt från det sunkiga bygget med 700 klistermärken på chassit till riktigt ambitiösa byggen med custombyggd vattenkylning. Här är ett bygge som jag fastnade för och tyvärr så tog jag inte ägarens namn men det kommer en bild på den iallafall.


Project Cerberus

Jag har många fler bilder och mer att skriva om men det kommer i ett senare inlägg och till alla som är på Dreamhack ha ett förbannat kul Lan!

Ha det gött så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Chassi!

Nu blir det en uppdatering. Jag beställde precis ett chassi. Det blev ett Cooler Master: MasterCase H500P. Jag har tittat på det här chassit...