tisdag 5 december 2017

Slutet på Expansionen!

Antorus The burning throne släpptes förra veckan och är den sista stora raiden i Wow Legion. Äntligen efter så många år fick vi äntligen se Sargeras i spelet, även om det bara var i en cinematic vi såg han. Men jag ska inte prata för mycket om raiden utan om tiden efter raiden. Tiden mellan två expansioner är ofta en dryg dö tid för många wow spelare. Wow har i många expansioner lidit av en så kallad "content drought". En content drought är när inget nytt händer i spelet en längre period och de senaste expansionerna har den ofta varat i över ett år vilket har orsakat att många har slutat just den här perioden.

Jag har faktiskt inget emot en content drought just för att det ger en mycket tid till att levla alts och jaga achivments, mounts och pets. Just nu håller jag på att skaffa bättre utrustning till min Demon Hunter och köra klart Suramar questen för tredje gången.
Det som gör den här perioden mellan expansioner lite annorlunda är att vi kommer inom en snar framtid att få patch 7.3.5 där Zonerna i level 1-60 zonerna kommer att fasas efter din level, jag har tagit upp detta mer ingående i ett äldre inlägg som heter "Battle for Azeroth".

Datamining är en populär sysselsättning för Wow spelare där man letar efter info om Blizzards framtids planer för spelet i spelets kod och det har upptäckts nya dialoger och quests för allied races som kommer i Battle for Azeroth och de som har dataminats för allied races är quest för 4 raser, Nightborne, Highmountain Tauren, Lightforged Draenai och Void elfs. Att det är dom här fyra raserna har lett till rykten om att vi kan få spela dessa redan i Battle for Azerothts prepatch.

Jag hoppas att dom här ryktena stämmer, jag kan knappt vänta till att få levla en Nightborne och en Void Elf.

Det var allt för den här gången, vill ni höra mer om World of warcraft och nästa expansion så lämna en kommentar

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Chassi!

Nu blir det en uppdatering. Jag beställde precis ett chassi. Det blev ett Cooler Master: MasterCase H500P. Jag har tittat på det här chassit...