söndag 3 december 2017

Dreamhack Winter 2017 forts.



Idag kommer ett lite mer utförligt om vad vi gjorde på Dreamhack i Fredags. Igår postade jag bara en uppdatering. Detta var första året som Affe och jag inte tog med våra datorer, jag trodde att jag skulle ha ett större sug att sätta mig där och lana i 3 dagar men det suget inföll sig inte. Inte för att jag på nåt sätt har tröttnat på Dreamhack eller gaming. Det är mer det att det är rätt bökigt att släpa in allt och bygga upp sin setup och sen plocka ner och släpa ut allt igen. Vi har alltid gjort så att vi lägger ihop kvällen innan avslutningen bara för att slippa att trängas med alla andra som packar ihop, men det har ju inneburit att vi har fått bära allt från D-hallen genom hela dreamhack och upp till parkeringen så det var rätt gött och slippa det i år. Men även om vi bara var där på fredagen så fick vi ju ändå se det bästa med hela Dreamhack, Expon!.


Ernst Kirchsteiger har fel på väldigt många punkter och särskiljt med citatet "I det enkla bor det vackra" för ju större och fläskigare expo ju vackrare är det. Mitt favorit Booth i år är nog MSI eller Asus båsen jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillade bäst.
Jag postade en bild igår på Monstret Asus Rog Zephyrus, det är ett riktigt as till laptop. Äh va fan jag slänger upp en till bild på den det kan inte bli för mycket Asus Rog Zephyrus

Vi tog oss även en titt på Razer Båset är dom ställde ut sin nya Razer Phone. Hade jag inte nyligen köpt en ny Samsung 8s så hade jag nog fan tecknat ett abonnemang med 3 bara för att få tag på en.
                                                                                       Razer Phone

Eftersom vi inte hade med oss våra datorer så tog vi tillfället i akt och körde lite Destiny 2 i Razers Bås. Tyvärr så kom jag över en dator med Titan klassen i Destiny så det gick lite knackigt eftersom jag kör Warlock annars.
Jag fick efter 3 år av letande ett Razer vristband så det var lite plåster på såren för att jag blev av med mitt Diablo Märke.

Efter Razer båstet styrde vi stegen mot Webbhallen för att se om det fanns något kul att köpa och det gjorde det. Det blev en ny Razer Naga Chroma för att matcha mitt tangentbord.
Det delas ju ut en hel del reklam prylar under Dreamhacks gång och jag brukar komma över en Asus keps om året och en T-shirt men det är bara för att det är lätt att få tag på, det enda man behöver göra är att ta ett kort på en Asus produkt och lägga upp på en social media och tagga #ROG #DHW17 så får man en keps (iår var det en mössa och en T-shirt). I år såg vi även att en del gick runt med MSI kepsar så vi tänkte att "Fan en sån måste vi ju ha" så vi styrde stegen mot MSI båset och såg på en skylt att man skulle lägga upp en bild på Instagram och Tagga #MSIDHW och #DHW17 så det gjorde vi och gick fram till disken för att visa vad vi åstadkommit. En keps fick man inte utan man fick välja mellan en Liten drake eller ett uppblåsbart svärd så jag valde draken och frågade hur man fick tag på en keps eller om dom gick att köpa. Det visade sig att man kan bara få en keps när dom slänger ut dom från scenen, men där drar jag min gräns, jag kan hashtaga på instagram men jag ställer mig inte och hoppar efter gratis grejer så en MSI keps blev det aldrig tyvärr men det blev en sån här istället och det är inte fy skam, fast mycket mindre och i plysch.


Efter att vi hade gått igenom Expon grundligt så gick vi runt inne i hallarna och tittade på vad för datorer folk hade med sig så slog det oss att stämningen på Dreamhack är helt fantastisk, även om man bara vill vråla "HÅLL KÄFT" när folk skriker "HAAAAAALLÅÅÅÅÅÅÅ" för 528 gången på en timme så är det inte Dreamhack utan det. Det är en riktgit häftig syn med alla skärmar som lyser i mörkret. 
Det jag saknade mest med att inte spendera hela helgen där är nog att det alltid händer saker och det finns alltid nåt att göra och se.

Jag skrev nån gång att jag skulle hålla lite koll på E-sporten över Twitch men det blev aldrig så det kom lite annat emellan som det lätt gör när man är hemma.
Men jag har nog ändå bestämt att den här bloggen kommer inte att handla främst om E-sport ändå så det är nog tur att jag inte grävde ner mig för mycket i det.

Jag tänkte avsluta det här inlägget med lite mer bilder så se och njut. ( Alla bilder är tagna av mig)

                                  Assassin's Creed Origins                                            
                                     
                                                 Den skärmen skulle man haft ett par av

                           Årets Simulator från HP, En bil med hydraulik som reagerade efter spelet 

                                                                   Tracer i MSI båstet!

                                          Här är han i egen hög person Alfred!

                                                  Och självklart en bild på D-hallen
                                                                 En till från D-hallen

                                                                   Razer Båset!
                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Chassi!

Nu blir det en uppdatering. Jag beställde precis ett chassi. Det blev ett Cooler Master: MasterCase H500P. Jag har tittat på det här chassit...