måndag 20 november 2017

Top 5 spel!

                                                           Ett smakprov på burken!
                                                           
Inom kort så tänkte jag lägga upp lite bilder och skriva lite om min setup och mitt dedikerade spelrum. Innan jag gör det så måste jag göra ordning lite och ta lite bra bilder så till helgen kommer det ett inlägg med bilder på min gaming hörna.
Men det att det kommer till helgen hjälper inte oss nu så då får vi prata om nåt annat istället så då tänkte jag lista mina favoritspel med en liten kort beskrivning om varför just dom spelen är med på listan.
Spelen är inte i nån speciell ordning utan jag bara listar dom från 1-5.
1.    World of Warcraft: Efter att ha spelat Wow i 12 så är det fortfarande saker som jag inte har upptäckt och man hittar ofta nya saker bara av att utforska lite. Det finns nästan alltid nåt att göra om man har lite fantasi. Spelet har haft sina upp och nedgångar med åren men det vore konstig annars med tanke på åldern. Jag har väldigt svårt att välja en favorit expansion då jag har bra erfarenheter från dom alla expansionerna kanske lite mindre bra i warlords of draenor men den är ändå inte helt utan ljusglimtar. Minnena som man har samlat på sig under åren med Wow är många och bra.
2.    The Witcher 3: Om ett spel kan kallas konst så skulle jag vilja sätta den stämpeln på The Witcher 3. Combat systemet är riktigt bra och det är väldigt tillfredsställande när man får till en combat finisher. Spelet har en story som är en av de bästa jag har spelat med många karaktärer som sätter sig på minnet. Det finns så otroligt mycket att upptäcka, exempelvis kan man hitta en övergiven by som har tagits över av ett gäng desertörer och dödar man dom så återbefolkas byn av nya bybor, mer ofta än inte så har byborna av nån anledning pottfrisyrer och boxershorts.
3.    Dying Light: Det här zombie slaktar spelet har jag haft många roliga timmar i, Spelet utspelar sig i den Turkiska staden Harran som har fallit offer för en zombie apokalyps. På dagen så strövar zombierna omkring på gatorna och de flesta är ganska lätta att döda eller springa ifrån, förutom virals dom kan vara riktigt jävliga i större grupper, Virals är en zombie som precis har blivit förvandlad och kan fortfarande springa fort och klättra. Tycker man att Virals är jävliga så har man inte upplevt mycket av spelet än, det är på natten som det blir riktigt intressant, då kommer Volatiles fram en muterad Zombie som springer, klättrar och dödar snabbare än en pensionär på gekås. Första gången jag spelade detta satt jag på helspänn när natten närmade sig, det är första gången på länge som jag kände panik i ett spel. Det blir riktigt kul när man når lite högre level och får bättre vapen då kan den riktiga Zombie slakten börja.
4.    Skyrim: Spelet med tusen olika distraktioner som utspelar sig i Världen Tamriells nordliga land med namnet Skyrim. Man har ett main quest att stoppa en drake som gärna vill se att världen kommer till ett slut. Men så fort man tänker ta tag i huvud questet så kommer det alltid nåt annat i mellan, nån som vill att jag ska ansluta mig till vampyrjägarna, en liten pojke som har rymt från ett barnhem och vill att jag dödar den elaka barnhems ägaren. Det som gör det här spelet helt fantastiskt är det dedikerat mod communityt som ständigt släpper nya moddar till spelet som får varje ny spel session att kännas nytt.
5.    Star wars Knight of the old republic: Om något spel som jag håller varmt om hjärtat så är det Star wars knight of the old republic. Spelet utspelar sig 3600 år före Luke skywalker och man axlar rollen som en Republic soldat. man upptäcker sedan att man kan använda kraften och blir tränad till en Jedi. Det som gör det här spelet så speciellt är att man kan välja att göra gott och hjälpa individer i spelet och samla på sig light side points eller så väljer man att vara ett riktigt rövhål och är otrevlig och dödar folk till höger och vänster och samlar Dark side points. Om man har för många dark side points så kommer dina followers som är med dig i spelet att kommentera dina val och hur de påverkar dig. Jag minns inte helt säkert om Dark side och Light side points påverkade slutet på spelet.
Det var hela listan har ni några spel som ligger särskiljt varmt om hjärtat så berätta gärna i kommentarerna.

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Chassi!

Nu blir det en uppdatering. Jag beställde precis ett chassi. Det blev ett Cooler Master: MasterCase H500P. Jag har tittat på det här chassit...